06 грудня 2017

Найкоротші літературні шедеври


Неймовірна майстерність всього декількома словами передати найголовніше:

1. Одного разу Гемінгуей посперечався, що напише розповідь, що складається всього з чотирьох слів, здатну зворушити будь-якого читача. Він виграв суперечку: «Продаються дитячі черевички. Неношені»

2. Фредерік Браун написав найкоротшу страшну історію з коли-небудь написаних: «Остання людина на Землі сиділа у кімнаті. У двері постукали…»

3. О. Генрі переміг у конкурсі за найкоротшу розповідь, яка має всі складові традиційного оповідання — зав’язку, кульмінацію і розв’язку: «Водій закурив і нагнувся над бензобаком подивитися, чи багато залишилося бензину. Небіжчикові було двадцять три роки».

4. Англійці теж організовували конкурс на найкоротшу розповідь. Але за умовами конкурсу, в ній повинні бути згадані королева, Бог, секс, таємниця. Перше місце присудили автору такої розповіді: «О, Боже, — вигукнула королева, — я вагітна і не знаю, від кого!»

5. В конкурсі на найкоротшу автобіографію перемогла одна літня француженка, яка написала: «Раніше у мене було гладке обличчя і пом’ята спідниця, а тепер — навпаки».

6. Я прокинувся від сильного болю в усьому тілі. Я відкрив очі і побачив медсестру, що стоїть біля мого ліжка.
— Містер Фуджима, — сказала вона, — вам пощастило, вам вдалося вижити після бомбардування Хіросіми два дні тому. Але тепер ви в госпіталі, вам більше нічого не загрожує.
Ледь живий від слабкості, я запитав:
— Де я?
— У Нагасакі, — відповіла вона.
© Алан Е. Майєр «Невезіння»

7. З тих пір, як Риту жорстоко вбили, Картер сидить біля вікна. Ніякого телевізора, читання, листування. Його життя — те, що видно через фіранки. Йому байдуже, хто приносить їжу, оплачує рахунки, він не покидає кімнату. Його життя — пробігаючі фізкультурники, зміна часів року, проїжджаючі автомобілі, привид Рити.
Картер не розуміє, що в оббитих повстю палатах немає вікон.
© Джейн Орвіс «Вікно»

8. Зоряна ніч. Прекрасна нагода. Вечеря при свічках. Затишний італійський ресторанчик. Маленьке чорне плаття. Розкішне волосся, блискучі очі, сріблястий сміх. Разом вже два роки. Чудовий час! Справжня любов, кращий друг, більше нікого. Шампанського! Пропоную руку і серце. На одне коліно. Люди дивляться? Ну і нехай! Чудове діамантове кільце. Рум’янець на щоках, чарівна усмішка.
Як немає?!
© Лариса Керкленд «Пропозиція»

9. Класичний приклад лаконічності спартанців відображає лист-відповідь царю Македонії Філіппу II, який завоював багато грецьких міст: «Раджу вам негайно здатися тому що, якщо моя армія ступить на ваші землі, я знищу ваші сади, поневолю людей і зруйную місто». На це спартанські ефори відповіли одним словом: «Якщо».

10. Як тільки це сталося, я поспішив додому, щоб повідомити дружині сумну звістку. Але вона, схоже, зовсім мене не слухала. Вона мене взагалі не помічала. Вона подивилася прямо крізь мене і налила собі випити. Включила телевізор. У цей момент пролунав телефонний дзвінок. Вона підійшла і взяла трубку. Я побачив, як її обличчя зморщилося. Вона гірко заплакала.
© Чарльз Енрайт «Привид»

11. Нарешті в цьому глухому, відокремленому селі його пошуки закінчилися. У старенькій хатинці біля вогню сиділа Правда.
Він ніколи не бачив більш старої та потворної жінки.
— Ви — Правда?
Стара, зморщена карга урочисто кивнула.
— Скажіть же, що я повинен повідомити світу? Яку звістку передати?
Стара плюнула в вогонь і відповіла:
— Скажи їм, що я молода і красива!
© Роберт Томпкінс «У пошуках Правди»
Джерело http://www.tutkatamka.com.ua/tvorchist/knigi/naikorotshi-literaturni-shedevri/

Немає коментарів:

Дописати коментар