13 квітня 2021

«Інклюзивна освіта як сучасна модель освіти»

 Ізмаїльська центральна бібліотека

ім. І.П. Котляревського ЦБС для дорослих

 
«Інклюзивна освіта як сучасна модель освіти»


Інформаційний огляд. Ч. 2.


 Відповідно до Конвенції про права дитини кожна дитина має право на отримання освіти. Інклюзивна освіта - це єдиний визнаний в світі інструмент реалізації цього права.

Сьогодні накопичено багатий міжнародний досвід зі створення рівних умов в здобутті якісної освіти та соціальної інклюзії для всіх дітей. Сучасні дослідники відзначають, що серед країн з найбільш досконалими законодавствами можна виділити Канаду, Кіпр, Данію, Бельгію, ПАР, Іспанії, Швеції, США та Великої Британії. В Італії законодавство підтримує інклюзивна освіта з 1971 року. У цих та багатьох інших країнах інклюзивна освіта існує вже 30-40 років. Формування інклюзивної освіти є стратегічним напрямком Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ).

Демократичні зміни в суспільному житті нашої країни зумовили нове бачення, розуміння та переоцінку багатьох сталих положень. Як наслідок - на сучасному етапі однією з альтернативних форм здобуття освіти дітьми з особливостями психофізичного розвитку стало інклюзивне навчання, що передбачає перебування дитини з особливими потребами в масовому загальноосвітньому дошкільному чи шкільному закладі.

З огляду «Інклюзивна освіта як сучасна модель освіти» інформаційно – бібліографічного відділу Ізмаїльської центральної бібліотеки ім. І.П. Котляревського ЦБС для дорослих ви дізнаєтеся про інклюзії в широкому розумінні цього слова. Що розуміє під цим поняттям міжнародне співтовариство. Як йде процес в різних країнах, в Україні зокрема. Дізнаєтеся про різницю між інтеграцією, адаптацією, про науково доказові переваги саме інклюзивної моделі освіти. Про успішні кейси інклюзивних шкіл, які використовуються моделі інклюзивної освіти.


Вікарі, С.

У нас дитина з аутизмом. Допомога сім'ям із дітьми з аутизмом [Текст] : [практичні рекомендації для педагогів та батьків] / С. Вікарі. – Харків : Ранок ; Харків : Кенгуру, 2019. – 112 с. : іл., фот.  

УДК    376-056.36:616.896

Книга відомого італійського спеціаліста, науковця і практика, автора багатьох книжок, присвячених дітям і підліткам з аутизмом, адресована батькам, учителям і вихователям. Використовуючи досвід лікарні Bambino Gesù в Римі й дослідження численних науково-дослідних центрів Італії, автор намагається пояснити природу розладів аутистичного спектра, дає слушні поради і, головне, — надію на те, що багато які з порушень можна скоригувати, покращити поведінку дитини й адаптувати її до соціуму. Автор стверджує, що не слід впадати у відчай: аутизм — це не вирок. Дитина з аутизмом завдяки належній терапії із часом зможе нормально взаємодіяти з іншими людьми, здобути освіту, працювати і створити сім’ю. Книга також допоможе не заблукати в морі різних теорій, програм і методів, що їх сьогодні пропонує сучасна наука. Стефано Вікарі сподівається, що його книжка допоможе людям свідомо обрати ефективну терапію.


Брембати, Федерика.

Специфічні розлади розвитку дитини та процес навчання. Практичні рекомендації для батьків і педагогів/ Федеріка Брембаті , Роберта Доніні – Харків : Ранок ; Харків : Кенгуру, 2019. - 160 с.              УДК 376.-056.36

Ця книжка, авторами якої є відомі зарубіжні спеціалісти, призначена для батьків і вчителів, які дбають про підтримку дітей із труднощами у виконанні домашніх завдань. Автори надають елементарні знання про учнів зі специфічними розладами шкільних навичок, аналізують процес оцінювання їхніх навичок виконання домашніх завдань і підкреслюють важливість постійної співпраці школи і дому з використанням практичного інструменту, що визначає стратегії втручання для кожного учня: індивідуального плану навчання. Особлива увага приділяється особі тьютора, який супроводжує дитину на шляху до знань.


Психолого-педагогічний супровід навчання дітей з інтелектуальними порушеннями : [науково-популярне вид.] / О. В. Чеботарьова, Г. О. Блеч, І. В. Гладченко та інші . – Харків : Ранок : Кенгуру, 2020 . – 256 с. – (Інклюзивне навчання) .

УДК  376-056.262(035)

У виданні висвітлюються особливості психолого-педагогічного супроводу та корекційно-розвиткової роботи з дітьми з інтелектуальними порушеннями. Розкриваються актуальні питання організаційно-методичного забезпечення, реалізації інноваційних педагогічних технологій та надаються рекомендації щодо впровадження їх у практику. Наводяться результати експериментальних досліджень з реалізації трудового виховання, розвитку мовленнєвої, ігрової, соціально-побутової діяльності. Репрезентуються авторські адаптивні технології навчання дітей з інтелектуальними порушеннями. Видання адресовано фахівцям закладів загальної середньої освіти, науковцям, працівникам соціальних служб, викладачам та студентам вищих навчальних закладів. А також батькам дітей з особливими освітніми потребами і всім особам, зацікавленим у вирішенні проблем сучасної спеціальної педагогіки та психології.


Сухіна, Ірина Вячеславівна.

Маленькі непосиди : гіперактивні діти : [сучасні методики, практичні поради, дієві рекомендації] / Ірина Вячеславівна Сухіна.– Харків : Ранок : Кенгуру, 2020.– 31 с. : кольор. фотоіл.– (Поради батькам і педагогам) (Інклюзія)

УДК 37.04-056.14(076)

 

 

 


Тихонова, Ксенія Сергіївна.

Труднощі навчання : дислексія, дисграфія, диспраксія, дискалькулія : практичні рекомендації для дітей, батьків і педагогів / Ксенія Сергіївна Тихонова; Гол. ред. Ю. Єрьоменко; Відп. ред. А. Литовченко.– Харків : Ранок : Кенгуру, 2020.– 152 с. : іл.– (Інклюзія)

УДК 37.04-056.36(076)

У посібнику надається огляд сучасної літератури, зокрема зарубіжної, що присвячена проблемам навчання дітей із дислексією, дисграфією і дискалькулією. Видання містить головні діагностичні ознаки і пропонує підходи та сучасні методики, що їх можуть використовувати вчителі і батьки для допомоги дітям зі специфічними труднощами в навчанні. Спираючись на багаторічний досвід, автор пропонує найефективніші способи допомоги дітям в опануванні навчальних навичок. У книзі можна знайти цікаві приклади завдань і вправ, зразки наочних матеріалів. Як навчити особливих дітей читати і виконувати обчислювальні операції? Як слід викладати їм математику? Як допомогти учням засвоїти математичні концепції? Як мотивувати дитину до навчання в умовах постійного стресу і частих невдач? Як залучити такого учня до пізнавального процесу? Як вирішують ці проблеми в західних країнах? На ці та інші запитання є відповіді у цьому посібнику.

Книга стане у пригоді батькам, учителям, асистентам учителів і фахівцям в галузі корекційної педагогіки, особливо в контексті інклюзивного навчання.


Трикоз, Сніжана Валеріївна. 

Ми поруч : діти з порушеннями інтелектуального розвитку : сучасні методики, практичні поради, дієві рекомендації / Сніжана Валеріївна Трикоз, Ганна Олександрівна Блеч.– Харків : Ранок : Кенгуру, 2020.– 31 с. : кольор. фотоіл.– (Поради батькам і педагогам) (Інклюзія)

УДК 37.04-056.313(076)

Книжка містить методичні рекомендації і поради для батьків, які виховують особливу дитину. У посібнику описуються характерні якості дітей з порушеннями інтелектуального розвитку, надається корисна інформація щодо розвитку і навчання такої дитини в умовах повсякденного життя родини і підготовки дитини до самостійної життєдіяльності.

Психолого-педагогічний супровід навчання дітей з інтелектуальними порушеннями: теоретичне підґрунтя, контакт учителя та дитини, соціалізація дитини, зарубіжний досвід.


Чеботарьова, О. В.

Метелики в обладунках. Діти з ДЦП [Текст] / О. В. Чеботарьова, І. В. Гладченко. - Харків : Ранок ; Харків : Кенгуру, 2020. – 32 с. : іл., фот. – (Поради батькам і педагогам).

УДК  376-056.26

Що ми можемо зробити, аби забезпечити щасливе майбутнє для наших дітей? Батьки – найважливіші союзники своїх дітей. Пам’ятайте: спеціальні інструкції та програми саме в поєднанні зі старанням та підтримкою дають найкращий результат.

Книжка містить методичні рекомендації й корисні поради батькам, які виховують дітей із ДЦП. Автори надають важливу інформацію про церебральні паралічі, розповідають про особливості розвитку їхньої дитини, її можливості, сучасні методи та технології навчання та виховання.


Ярмола, Наталія Анатоліївна.

Діти дощу : діти з розладами аутистичного спектра : сучасні методики, практичні поради, дієві рекомендації / Наталія Анатоліївна Ярмола.– Харків : Ранок : Кенгуру, 2020.– 30,[1] с. : кольор. фотоіл.– (Поради батькам і педагогам) (Інклюзія)

Бібліогр.: с. 28 – 29 . – На укр. яз.

УДК 37.04-056.313:616.896](076)

Книжка містить методичні рекомендації й корисні поради батькам, які виховують дітей з розладами аутистичного спектра. Автори надають важливу інформацію про аутизм, розповідають про особливості розвитку дитини з РАС, її можливості, сучасні методи та технології навчання та виховання.

Освіта в сучасному світі - найважливіший фактор прогресу, гарантія благополуччя суспільства і духовного становлення особистості. Це є- соціальне служіння, процес, де особистість впливає на особистість. Тому бібліотекарі разом з педагогами, іншими  фахівцями, прямо або опосередковано займаються питаннями освіти, можуть зберегти і примножити людський потенціал, який є головний умовою для розвитку і модернізації нашого суспільства.

2021р.

Немає коментарів:

Дописати коментар