Ізмаїльська центральна бібліотека
ім. І.П. Котляревського ЦБС для дорослих
Інформаційний огляд. Ч. 2.
Відповідно до Конвенції про права дитини кожна дитина має право на отримання освіти. Інклюзивна освіта - це єдиний визнаний в світі інструмент реалізації цього права.
Сьогодні накопичено багатий міжнародний
досвід зі створення рівних умов в здобутті якісної освіти та соціальної
інклюзії для всіх дітей. Сучасні дослідники відзначають, що серед країн з найбільш
досконалими законодавствами можна виділити Канаду, Кіпр, Данію, Бельгію, ПАР,
Іспанії, Швеції, США та Великої Британії. В Італії законодавство підтримує
інклюзивна освіта з 1971 року. У цих та багатьох інших країнах інклюзивна
освіта існує вже 30-40 років. Формування інклюзивної освіти є стратегічним
напрямком Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ).
Демократичні
зміни в суспільному житті нашої країни зумовили нове бачення, розуміння та
переоцінку багатьох сталих положень. Як наслідок - на сучасному етапі однією з
альтернативних форм здобуття освіти дітьми з особливостями психофізичного
розвитку стало інклюзивне навчання, що передбачає перебування дитини з
особливими потребами в масовому загальноосвітньому дошкільному чи шкільному
закладі.
З огляду «Інклюзивна освіта як сучасна модель освіти» інформаційно – бібліографічного відділу Ізмаїльської центральної бібліотеки ім. І.П. Котляревського ЦБС для дорослих ви дізнаєтеся про інклюзії в широкому розумінні цього слова. Що розуміє під цим поняттям міжнародне співтовариство. Як йде процес в різних країнах, в Україні зокрема. Дізнаєтеся про різницю між інтеграцією, адаптацією, про науково доказові переваги саме інклюзивної моделі освіти. Про успішні кейси інклюзивних шкіл, які використовуються моделі інклюзивної освіти.
Вікарі, С.
У нас дитина з
аутизмом. Допомога сім'ям із дітьми з аутизмом [Текст] : [практичні
рекомендації для педагогів та батьків] / С. Вікарі. – Харків : Ранок ; Харків :
Кенгуру, 2019. – 112 с. : іл., фот.
УДК 376-056.36:616.896
Книга відомого італійського спеціаліста, науковця і практика, автора багатьох книжок, присвячених дітям і підліткам з аутизмом, адресована батькам, учителям і вихователям. Використовуючи досвід лікарні Bambino Gesù в Римі й дослідження численних науково-дослідних центрів Італії, автор намагається пояснити природу розладів аутистичного спектра, дає слушні поради і, головне, — надію на те, що багато які з порушень можна скоригувати, покращити поведінку дитини й адаптувати її до соціуму. Автор стверджує, що не слід впадати у відчай: аутизм — це не вирок. Дитина з аутизмом завдяки належній терапії із часом зможе нормально взаємодіяти з іншими людьми, здобути освіту, працювати і створити сім’ю. Книга також допоможе не заблукати в морі різних теорій, програм і методів, що їх сьогодні пропонує сучасна наука. Стефано Вікарі сподівається, що його книжка допоможе людям свідомо обрати ефективну терапію.
Брембати, Федерика.
Специфічні розлади розвитку дитини та процес навчання.
Практичні рекомендації для батьків і педагогів/ Федеріка Брембаті , Роберта
Доніні – Харків : Ранок ; Харків : Кенгуру, 2019. - 160 с. УДК 376.-056.36
Ця книжка, авторами якої є відомі зарубіжні спеціалісти, призначена для батьків і вчителів, які дбають про підтримку дітей із труднощами у виконанні домашніх завдань. Автори надають елементарні знання про учнів зі специфічними розладами шкільних навичок, аналізують процес оцінювання їхніх навичок виконання домашніх завдань і підкреслюють важливість постійної співпраці школи і дому з використанням практичного інструменту, що визначає стратегії втручання для кожного учня: індивідуального плану навчання. Особлива увага приділяється особі тьютора, який супроводжує дитину на шляху до знань.
Психолого-педагогічний супровід навчання дітей з інтелектуальними порушеннями : [науково-популярне вид.] / О. В. Чеботарьова, Г. О. Блеч, І. В. Гладченко та інші . – Харків : Ранок : Кенгуру, 2020 . – 256 с. – (Інклюзивне навчання) .
УДК 376-056.262(035)
У виданні висвітлюються особливості психолого-педагогічного супроводу та корекційно-розвиткової роботи з дітьми з інтелектуальними порушеннями. Розкриваються актуальні питання організаційно-методичного забезпечення, реалізації інноваційних педагогічних технологій та надаються рекомендації щодо впровадження їх у практику. Наводяться результати експериментальних досліджень з реалізації трудового виховання, розвитку мовленнєвої, ігрової, соціально-побутової діяльності. Репрезентуються авторські адаптивні технології навчання дітей з інтелектуальними порушеннями. Видання адресовано фахівцям закладів загальної середньої освіти, науковцям, працівникам соціальних служб, викладачам та студентам вищих навчальних закладів. А також батькам дітей з особливими освітніми потребами і всім особам, зацікавленим у вирішенні проблем сучасної спеціальної педагогіки та психології.
Сухіна, Ірина Вячеславівна.
Маленькі непосиди
: гіперактивні діти : [сучасні методики, практичні поради, дієві рекомендації]
/ Ірина Вячеславівна Сухіна.– Харків : Ранок : Кенгуру, 2020.– 31 с. : кольор.
фотоіл.– (Поради батькам і педагогам) (Інклюзія)
УДК 37.04-056.14(076)
Тихонова, Ксенія Сергіївна.
Труднощі навчання
: дислексія, дисграфія, диспраксія, дискалькулія : практичні рекомендації для
дітей, батьків і педагогів / Ксенія Сергіївна Тихонова; Гол. ред. Ю. Єрьоменко;
Відп. ред. А. Литовченко.– Харків : Ранок : Кенгуру, 2020.– 152 с. : іл.–
(Інклюзія)
УДК
37.04-056.36(076)
У посібнику надається огляд сучасної літератури, зокрема
зарубіжної, що присвячена проблемам навчання дітей із дислексією, дисграфією і
дискалькулією. Видання містить головні діагностичні ознаки і пропонує підходи
та сучасні методики, що їх можуть використовувати вчителі і батьки для допомоги
дітям зі специфічними труднощами в навчанні. Спираючись на багаторічний досвід,
автор пропонує найефективніші способи допомоги дітям в опануванні навчальних
навичок. У книзі можна знайти цікаві приклади завдань і вправ, зразки наочних
матеріалів. Як навчити особливих дітей читати і виконувати обчислювальні
операції? Як слід викладати їм математику? Як допомогти учням засвоїти
математичні концепції? Як мотивувати дитину до навчання в умовах постійного
стресу і частих невдач? Як залучити такого учня до пізнавального процесу? Як
вирішують ці проблеми в західних країнах? На ці та інші запитання є відповіді у
цьому посібнику.
Книга стане у пригоді батькам, учителям, асистентам учителів і фахівцям в галузі корекційної педагогіки, особливо в контексті інклюзивного навчання.
Трикоз, Сніжана Валеріївна.
Ми поруч : діти з
порушеннями інтелектуального розвитку : сучасні методики, практичні поради,
дієві рекомендації / Сніжана Валеріївна Трикоз, Ганна Олександрівна Блеч.–
Харків : Ранок : Кенгуру, 2020.– 31 с. : кольор. фотоіл.– (Поради батькам і
педагогам) (Інклюзія)
УДК 37.04-056.313(076)
Книжка містить методичні рекомендації і поради для
батьків, які виховують особливу дитину. У посібнику описуються характерні
якості дітей з порушеннями інтелектуального розвитку, надається корисна
інформація щодо розвитку і навчання такої дитини в умовах повсякденного життя
родини і підготовки дитини до самостійної життєдіяльності.
Психолого-педагогічний супровід навчання дітей з інтелектуальними порушеннями: теоретичне підґрунтя, контакт учителя та дитини, соціалізація дитини, зарубіжний досвід.
Чеботарьова, О. В.
Метелики в
обладунках. Діти з ДЦП [Текст] / О. В. Чеботарьова, І. В. Гладченко. - Харків :
Ранок ; Харків : Кенгуру, 2020. – 32 с. : іл., фот. – (Поради батькам і
педагогам).
УДК 376-056.26
Що ми можемо зробити, аби забезпечити щасливе майбутнє
для наших дітей? Батьки – найважливіші союзники своїх дітей. Пам’ятайте:
спеціальні інструкції та програми саме в поєднанні зі старанням та підтримкою
дають найкращий результат.
Ярмола, Наталія Анатоліївна.
Діти дощу : діти
з розладами аутистичного спектра : сучасні методики, практичні поради, дієві
рекомендації / Наталія Анатоліївна Ярмола.– Харків : Ранок : Кенгуру, 2020.–
30,[1] с. : кольор. фотоіл.– (Поради батькам і педагогам) (Інклюзія)
Бібліогр.: с. 28 – 29 . – На укр. яз.
УДК 37.04-056.313:616.896](076)
Освіта в сучасному світі - найважливіший фактор прогресу,
гарантія благополуччя суспільства і духовного становлення особистості. Це є-
соціальне служіння, процес, де особистість впливає на особистість. Тому бібліотекарі разом з педагогами, іншими фахівцями, прямо або опосередковано
займаються питаннями освіти, можуть зберегти і примножити людський потенціал,
який є головний умовою для розвитку і модернізації нашого суспільства.
2021р.
Немає коментарів:
Дописати коментар